Saturday 3 October 2015

Bahagian Kelima

Alhamdulillah baru kini berkesempatan bersambung...

        Lama juga aku tidak menulis. Kali terakhir pada Julai lalu dan kini sudah pun masuk ke bulan Oktober. Kiranya baru juga aku menyambut hari lahir aku. Sepanjang tempoh tersebut aku agak sibuk sebenarnya, dengan tugasan yang bertimbun dan tidak kurang juga pembentangan-pembentangan yang diaplikasikan pada setiap subjek. Bakal gurulah katakan! Dalam tempoh itu juga ada seorang sahabat aku yang berhajatkan agar aku menyambung penulisan ini. Jujur, aku terharu dan berterima kasih sekali ada juga yang sudi membaca dan singgah di blog ini. Terima kasih! (aku harap dia baca) Hal ini kerana, aku sebenarnya sedang mencuba untuk kembali ke bentuk penulisan yang konvensional, maksudnya dengan penggunaan laras bahasa baku. Pada zaman kini, aku kira tidak ramai golongan yang sezaman dengan aku suka akan bentuk penulisan begini. Mereka lebih suka pada yang santai dengan penggunaan bahasa-bahasa 'anak muda' atau boleh juga aku katakan bahasa pasar. Tidak dinafikan, aku juga suka begitu walaupun kadangkala penulisan sebegitu agak merobek satu sisi kesantunan linguistik aku. Jadi, berbalik kepada penulisan konvensional tadi, aku agak berbangga apabila ada penerimaan terhadap penulisan ini dalam kalangan rakan sebaya.

        Terlalu banyak aku bebelkan di ruangan ini, jadi nanti aku akan sambung pengalaman aku ke UKCG di IPG Kampus Perlis pada tulisan yang baharu. Jumpa lagi! 

No comments:

Post a Comment